Før dit barn skifter til Risskov Skole

Hvis I skal flytte til vores skoledistrikt, så glæder vi os til at tage imod jer. Hvis I ikke flytter hertil, så glæder vi os til at modtage jeres ansøgning og byde jer på en snak og en kop kaffe.

• Læs op

Er du tilflytter til vores skoledistrikt?

Så har vi som udgangspunkt reserveret en plads til dit barn. Der er følgende forudsætninger:

• Skoleskiftet skal ske i umiddelbar forbindelse med flytningen til Risskov Skoles distrikt.
    • Har dit barn dansk som andetsprog, skal vi sprogscreene barnet ved tilflytning/skoleskift.
    • Hvis du ikke overflytter dit barn til Risskov Skole i forbindelse med flytningen, mister du krav på senere at melde dit barn ind som distriktsbarn, medmindre du har aftalt andet med Risskov Skole i tæt forbindelse med tilflytningen.

Hvis du ikke er tilflytter til vores distrikt

Ønsker du skoleskift til Risskov Skole, men samtidig bor uden for Risskov Skoles distrikt?

Så skal der være ledig plads på årgangen. Det betyder at der skal være under 24 elever i gennemsnit pr. klasse på årgangen, for at dit barn kan starte på Risskov Skole.

Hvis der ikke er plads, har du mulighed for, at dit barn kan komme på venteliste. Ansøgningen gælder skoleåret ud.

OBS! Både ved tilflytning til Risskov Skoles distrikt og ved skoleskift skal du hente ”Ansøgningsskema til skoleskift” og printe det ud, udfylde skemaet og sende det til Risskov Skole.

Læs mere om skoleskifte og hent ansøgningsskema her

Når skolen har modtaget din ansøgning, bliver du sammen med dit barn indkaldt til samtale med den pædagogiske leder. Forud for samtalen har skolen indhentet udtalelse, hvis dette er muligt. Ved samtalen fortæller du om dine ønsker for dit barn samt hører om skolens tilbud.

Hvis du fortsat er interesseret i, at dit barn skal starte på Risskov Skole, vil den pædagogiske leder undersøge, hvilken klasse dit barn skal gå i.

Herefter kontakter dit barns kommende klasselærer dig for at aftale selve skolestarten nærmere.

Kontakt os på Risskov Skole

Du er altid velkommen til at kontakte os på Risskov Skole for yderligere oplysninger.

Kontakt os

Sidst opdateret: 5. december 2023