Det er vigtigt for os, at alle elever kan mærke, at lærerne og pædagogerne er opmærksomme på dem og tager ansvar for den gode stemning i klassen.
Vi ved, at klassens miljø og trivsel er afgørende for, at dit barn har det godt og kan lære.
Vi oplever, at det er på mellemtrinnet, at eleverne bliver mere bevidste om deres egen faglige udvikling og gradvist opnår en større selvstændighed.
Vi har i udskolingen fokus på både den faglige udvikling, men også understøttelse og udvikling af de sociale kompetencer.
På Risskov Skole arbejder vi med mange tilbud, der kan iværksættes for at inkludere elever med særlige behov eller udfordringer og bidrage til elevernes faglige og personlige udvikling.
På Risskov Skole er specialklasserne sammensat, så der sikres det bedste fokus på den enkelte elevs faglige, som specifikke vanskeligheder.
Lokale forfattere skaber indlevende podcasts og audiowalk med elever for at øge læseoplevelsen og læselysten i fællesskab.
Skoleudviklingssamtalen er den datainformerede lærende samtale om elevernes læring, udvikling og trivsel, som sætter retning og skaber fremdrift for skolens fokuserede arbejde med sin kvalitetsudvikling.
På Risskov skole vil vi gerne give eleverne muligheden for at se værdien af naturen og friluftslivet.